Even voorstellen….

Beste lezer, bij deze stel ik mij graag even aan u voor.
Ik ben Matthias Schaapman, 22 jaar en woonachtig in Haarlem.
Momenteel zit ik in het vierde en laatste jaar van de opleiding Commerciële Economie. Zoals de naam al zegt, een commerciële opleiding, met als hoofdpijlers marketing en sales. Een jaar geleden kwam ik voor het eerst in contact met BAM, toen heb ik gesprekken gevoerd over een meewerkstage. Deze gesprekken voerde ik ook met Shell, waar ik de meewerkstage uiteindelijk uit heb mogen voeren. Gelukkig is het nu wel gelukt om bij BAM aan boord te kunnen komen, sinds februari ben ik hier volop aan de slag met het uitvoeren van een afstudeeropdracht. Ik ervaar het als enorm leuk en leerzaam om binnen zo’n groot en toonaangevend bedrijf een bijdrage te kunnen leveren en zie er naar uit om mij hier verder te ontwikkelen.

BAM Bouw en Techniek heeft recent het Quick Response Team (QRT) opgericht. In het kader van het afstudeeronderzoek voer ik in opdracht van het QRT een marktonderzoek uit. Het marktonderzoek heeft als doel om inzicht te verkrijgen in de markt waarin het QRT zich begeeft, om vervolgens optimaal in de wensen en behoeften van deze markt te kunnen voorzien.

Momenteel zit ik in de fase waarin ik interviews af mag nemen bij een heel gevarieerd pallet aan bedrijven. Dit is een enorm nuttige en leerzame fase omdat ik zo direct in gesprek kan gaan met de doelgroep van het QRT en nader kennis kan maken met de markt waarin het QRT zich begeeft. Wat ik hieraan het leukst vind is om bij zoveel bedrijven in de keuken te kunnen kijken en hen uit te horen over waar ze nu echt behoefte aan hebben. De uitdaging wordt nu om alle verkregen informatie samen te voegen. Gelukkig heb ik hiervoor de beschikking over het data-analyseprogramma MXQDA, dat mij hier heel zeker bij zal helpen. Deze resultaten ga ik analyseren om vervolgens een onderzoek- en adviesrapport te schrijven. Ik hoop beide rapporten eind juni op te kunnen leveren.

Terug naar overzicht

Geplaatst op 4 april 2018